Organizacja imprez i gier paintballowych
Regulamin
REGULAMIN CITYPAINTBALL
- Każdy gracz na polu odpowiedzialny jest sam za siebie i swoje zachowanie.
- Przed przystapieniem do gry każdy zawodnik musi zapoznać się z regulaminem i podpisać stosowne oświadczenie.
- Każdy gracz musi mieć ukończone 18 lat lub pisemną zgodę prawnego opiekuna na udział w grze.
- Strzelanie z markera paintballowego dozwolone jest tylko w wyznaczonych do tego miejscach: na stacji chrono, na strzelnicy, oraz na polu.
- Barellbag’i mogą być sciągnięte z luf markerów tylko w czasie strzelania do celu na
strzelnicy, w czasie chronowania oraz na polu, po komendzie sędziego „zdjąć barellbag’i”. Po zakończeniu gry, a przed opuszczeniem pola, barellbagi muszą zostać założone na lufę w sposób uniemożliwiający ich spadnięcie. - Maski paintballowe muszą być noszone w każdym miejscu, gdzie dopuszczone jest
używanie markera czyli międzyinnymi: na polu do gry, przy stacji chrono, na strzelnicy. Tylko w miejscach, gdzie wszyscy zawodnicy noszą maski wolno ściągać z luf barell bag’i. - Do gry dopuszczone są tylko markery, które przeszły procedurę chronowania z ustawioną prędkością wylotową kulki poniżej 270 fps.
- Graczom nie wolno wnosić narzędzi ani innego zakazanego sprzętu na pole gry.
- Niedozwolone jest używanie w żadnym miejscu markerów paintballowych, a tym bardziej udział w grze przez osoby znajdujące się pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających.
- Każdy zawodnik zobowiązany jest do wykonywania poleceń obsługi pola oraz sędziów.
- Dopuszczone jest korzystanie z własnego sprzętu, pod warunkiem, że jest to sprzęt przeznaczony do paintballa, posiada aktualne dopuszczenia oraz jest w pełni sprawny.
- Każdy gracz wypożyczający sprzęt do gry zobowiązany jest oddać go w stanie niepogorszonym. Za wszelkie uszkodzenia sprzętu, wynikające z niewłaściwego użytkowania, nieprzestrzegania regulaminu lub niestosowania się do poleceń obsługi odpowiedzialny jest wypożyczający.
- Uczestnik gry oświadcza, że zdaje sobie sprawę z ryzyka udziału w grze Paintball w której uczestniczy wyłącznie na własną odpowiedzialność i w razie jakichkolwiek nieszczęśliwych zdarzeń nie będzie wnosił roszczeń do organizatora.
ZASADY ROZGRYWEK DLA TURNIEJU 3X3 CITYPAINTBALL
Ustawienia sprzętu
- BPS – ilość kulek na sekunde – max 10
- FPS – prędkość wylotowa kulki w stopach nie powinna przekraczać 270. W przypadku przekroczenia prędkości gracz otrzymuje karę 1-for-1. jeśli jest ostatnim graczem na polu oznacza to przegrany mecz
- Dopuszczalne tryby strzelania to – rebound, ramping, burst i semi. Tryby strzelania nie mogą wpływac na parametry BPS i FPS.
Start, przebieg i koniec meczu
- Drużyna stawia się na pole po wezwaniu
- Każdy zawodnik może posiadać maksymalnie dwie warstwy ochronne (np. chest protector i bluza,koszulka i bluza)
- Po komendzie „dziesięć sekund” (komenda oznacza rozpoczęcie meczu za 10 sekund) każdy gracz z drużyny ma obowiązek dotykać banera lufą trzymanego przez niego markera w momencie sygnału rozpoczęcia meczu.
- W czasie meczu zabronione jest podpowiadanie z poza terenu gry – dopuszczalna jest jedynie komunikacja między zawodnikami
- W komunikacji nie można używać komend sędziowkich – TIME, POINT, GAME OVER, OUT
- Zabronione jest sugerowanie sędziemu sposobu postępowania z przeciwnikiem
- Zabroniony jest pod groźba kary 2-for-1 fizyczny kontakt z zawodnikiem drużyny przeciwnej
- Zabronione jest przywoływanie sędziego w kwestiach oczywistej eliminacji.
- Nakazuje się zawodnikom kontrolowanie swoich stref i opuszczenie terenu gry po trafieniu. Ociąganie się generuje karę 1-for-1 jeśli zawodnik wznawia grę z trafieniem lub 2-for-1 (eliminacja całej drużyny) za usuwanie śladów trafienia lub jakiekolwiek czynności mogące sugerowac takie postępowanie.
- Za trafienie uznajemy splat o jakimkolwiek wymiarze 5mm w jakąkolwiek częśc ciała, sprzętu i ochraniaczy lub pasa.
- Wyeliminowany zawodnik ma obowiązek umieścić ręke na głowie i jak najszybszą trasą nie kolidującą z trwającą grą opuścic pole gry
- Każdy zawodnik ma prawo zarządać od sędziego sprawdzenie sprzętu zawodnika z drużyny przeciwnej (BPS, FPS, tryb)
- Wyeliminowany zawodnik nie może sugerować swoim zachowaniem pozycji przeciwnika lub mówić przy schodzeniu z pola. Zostaje za to podyktowana dodatkowa kara 1-for-1.
- Dotknięcie siatki otaczającej pole gry oznacza eliminację zawodnika.
- Każdy zawodnik ma obowiązek stosować się do poleceń sędziego – w przypadku nie zastosowania się do polecenia sędziego dyktuje on karę 1-for-1.
- Na polu w czasie gry decyzja sędziego jest ostateczna
- Wszelkie kwestie sporne może przedstawić głownemu sędziemu kapitan drużyny po zakończonym meczu.
- Mecz jest uznany za zakończony jeśli zawodnik dotknie banera drużyny przeciwnej. Na komendę TIME po dotknięciu banera zawodnik nie może się ruszyc z miejsca, nie może wyłączyc markera, załozyc barrel baga. Jakiekolwiek w.w. czynności eliminuja zawodnika przy liczeniu komendą OUT.
- Po komendzie TIME do zawodnika podchodzi sędzia i sprawdza, czy zawodnik jest „czysty” (nie został trafiony w czasie gry). Jeśli zawodnik trafiony podejmie baner zostaje podyktowana kara 1-for-1. W przypadku ostatniego zawodnika na polu oznacza to przegrany mecz.
- Po komendzie GAME OVER można opuścic pole. Wówczas sędzia podaje wynik meczu – POINT FOR (przyznający punkt wygranej drużynie) lub NO POINT który oznacza powtórkę meczu.
PUNKTACJA I ZASADY ROZGRYWKI
- Maksymalny efektywny czas gry to 6 minut
- Maksymalny czas przerwy między meczami to 2 minuty
- Minimalny czas przerwy między meczami to 30 sekund
- Mecz trwa do dwóch wygranych jednej drużyny
- Za wygrany mecz drużyna otrzymuje jeden duży punkt. Stosunek 2:0 lub 2:1 zakańcza rozgrywke z daną druzyna.
- Drużyna ma prawo poddać mecz komendą TOWEL
- Dwie drużyny z grupy z największą liczba punktów awansują do finału. W przypadku remisu w punktacji decyduje wynik starcia bezpośredniego drużyn.
- Punktacja jest prowadzona na bieżąco w biurze zawodów
No comments yet.
You must be logged in to post a comment.